BURSA (İGFA) – Müşterilerine sunduğu tahlillerle hayatı kolaylaştıran ve 2024 yılını dijital dönüşüm yılı ilan eden Uludağ Elektrik, ‘Ödeme İste’ özelliğini kullanıma sundu. Uygulamaya alınan ve kullanıcı tecrübesini düzgünleştiren özellik ile otomatik ödeme talimatı kaynaklı problemler, fatura unutma, yetersiz bakiye ve vadesi geçmiş borçlara rağmen ‘ödeme iste’ ile bir onay kâfi olacak. Oluşturulan sistem ile otomatik ödeme talimatı bulunan tüketicilerin banka hesaplarında bakiye olmaması halinde, faturanın ödenememesi ve münasebetiyle ödemesi atlanılmış faturalarla ilgili aksaklıkların da önüne geçilecek.
UNUTULAN FATURALARI TEKRAR HATIRLATIYOR
Müşterilerinin kullanım tecrübelerini geliştirerek, müşteri memnuniyetini artırma çalışmalarını sürdürdüklerini belirten Uludağ Elektrik Genel Müdürü Remezan Arslan; “Ödeme İste özelliği ile öncelikli olarak hesapta bakiye olmaması nedeniyle otomatik ödeme talimatlarında yaşanan kasvetler ve geçmiş periyoda ilişkin unutulan faturalar üzere durumlara rağmen müşterilerimize ödemelerini tekrar hatırlatma imkanı sağlıyoruz. Güç dalında birinci olarak şirketimiz tarafından tüketicilerin hizmetine sunulan ‘Ödeme İste’ özelliği ile müşterilerimizin tek bir onayla ödeme yapabilecekleri bir sistemi devreye almış olduk. Bölümümüzde birinci olan bu özelliği birinci evvel pilot olarak belirlediğimiz müşteri kümemize uygularken, memnuniyet artırıcı ve dijitalleşme odaklı projelerimize yenilerini eklemeye devam edeceğiz” dedi.
Uludağ Elektrik’in müşterilerine sunmuş olduğu ‘Ödeme İste’ özelliği, bir ödeme sistemi ve ödeme aracı/kanalı değil, ödeme öncesi kullanılan bir altyapı özelliği taşıyor. Fonların Anlık ve Daima Transferi (FAST) sisteminde müşterilerin kullanım tecrübelerini geliştirme maksadı taşıyan bir hizmet olarak tanımlanan ‘Ödeme İste’ özelliğiyle firma müşteriden ödeme talep ettikten sonra, müşterinin bu talebi kabul etmesi durumunda ödeme FAST yahut havale yoluyla gerçekleşiyor. Sürecin gerçekleşmesi için de sistemi kullanan tüketicilerin daha evvelce kolay adres tanımlaması yapmış olması gerekiyor. Şirket sunduğu bu yeni bilhassa ilgili de müşterilerini kıymetli bir bahiste uyarıyor. Müşterilere giden bildirimlerde kesinlikle “Uludağ Perakende Elektrik Satış A.Ş.’den gelmiştir” ibaresi olmasına dikkat edilmesi gerekiyor. Uludağ Elektrik bu uygulama ile yalnızca otomatik ödeme talimatlarından kaynaklanan sıkıntıların değil, vadesi uzun müddet geçmiş alacakların ödemelerini de yalnızca bir onay yoluyla yapma imkanı sunmayı amaçlıyor.
Elektrik faturası ödemek için tek bir onay yeter
İlerleyen vakitlerde devreye alınacak ikinci faz ile birlikte şirketin tüm müşterileri, elektrik faturalarını öderken; inançlı, süratli ve kullanıcı dostu bir ödeme tecrübesi yaşama fırsatı yakalayacak. Türkiye Cumhuriyet Merkez Bankası (TCMB) ve Bankalararası Kart Merkezi (BKM) iştirakinde faaliyete geçirilen ve para istemeyi kolaylaştıran “Ödeme İste” özelliği ile elektrik faturaları kolay kolay ödenebilecek. Bireyler, banka taşınabilir uygulamaları üzerinden kendilerinden istenen ödeme taleplerini tek bir onayla gerçekleştirecek.