Z Kuşağı Sosyal Medyadan Besleniyor


Tüm tüketicilerin hatrı sayılır bir çoğunluğunu kapsayan Z kuşağı, özgün, yenilikçi ve kaliteli markaları önemsiyor. Ad Age tarafından yayınlanan verilere göre Z kuşağının %84’ü, gerçek kişileri ve ifadeleri kullanan markalara daha çok güveniyor. Tüketim kültürünün en aktif nesli olan Z kuşağına ambalaj yoluyla ulaşmanın önemli bir avantaj olduğuna değinen Tasarist Yaratıcı Direktörü Musa Çelik “Bireyselliğe önem veren Z kuşağına, satın alacağı ürünlerde kişiselleştirilmiş bir deneyim sunmamız gerekiyor. Bu nesilde yankı uyandıran ambalaj tasarımı, sadık bir takipçi kitlesi kazanacağımız anlamına geliyor.” yorumlarında bulundu. 

Gün geçtikçe değişen dünyaya hızla adapte olan Z kuşağı, kendileriyle aynı değerleri paylaşan markalara yöneliyor. Ad Age tarafından yayınlanan verilere göre Z kuşağının %84’ü, gerçek kişileri ve ifadeleri kullanan markalara daha çok güveniyor. Özgünlük, bireysellik, sürdürülebilirlik, kalite ve minimalizm gibi değerleri önemseyen Z kuşağı, satın alacağı ürünün kendisine hitap etmesini ve hayatını kolaylaştırmasını talep ediyor. Z kuşağının ilgi ve isteklerine dahil olmanın marka ile tüketici arasındaki bağı güçlendireceğinden bahseden Tasarist Yaratıcı Direktörü Musa Çelik, “Özgün, yenilikçi, teknolojik gibi Z kuşağını tanımlayan özellikleri ambalaj tasarımında yansıtmamız gerekiyor. İlham verici, şeffaf ve gerçekçi ögelerle tasarlanmış ambalajla dikkatini çekeceğimiz Z kuşağının sadakatini kazanarak hayatlarında kalıcı bir yer edinebiliriz.” sözlerini kullandı. 

“Z Kuşağı Marka ile Ortak Paydada Buluşmak İstiyor”

Dijital dünyanın içine doğmuş, diğer nesillerden daha eğitimli ve teknolojik açıdan bilgili olan Z kuşağı, markayla açık diyaloglar kurmak istiyor. Yenilikçi, yaratıcı ve çözüm sunan ürünler daha çok dikkatlerini çekerken tarzlarının ve fikirlerinin markalar tarafından şekillendirilmesini talep ediyor. Aynı zamanda çevre konusunda da duyarlılığı yüksek olan Z kuşağına markanın sürdürülebilirlik çabaları ile ilgili detayları sunmak gerekiyor. Z kuşağının dünyasına hitap edecek ambalajların özgün mesajlarla şeffaflık çerçevesinde tasarlanması gerektiğini belirten Tasarist Yaratıcı Direktörü Musa Çelik, “Erişilebilir, sürdürülebilir ve şeffaf markalar Z kuşağının daha çok dikkatini çekiyor. Bu sebeple ambalajda marka değerine, sürdürülebilirlik çalışmalarına ve gençliğe ilham olacak yaratıcı ögelere yer vermek gerekiyor. Yani Z kuşağı markayı satın almaktan ziyade marka ile ortak paydada buluşmak istiyor.” açıklamasında bulundu.

Z Kuşağı Sosyal Medyadan Besleniyor

Dijital uygulamalar ve ekranla oldukça iç içe olan Z kuşağı, satın alma davranışlarında sosyal medyadan etkileniyor. Z kuşağı sosyal medyada kendi deneyimlerini paylaşarak bağlantı kurduğu kitlenin görüşlerine önem veriyor. Z kuşağının dikkatini çekmek ve markayla ortak bir bilinç oluşturmak için sosyal medyayı etkin kullanmak gerektiğini söyleyen Tasarist Yaratıcı Direktörü Musa Çelik, “Her zaman çevrimiçi olan Z kuşağının hızına yetişmek önem teşkil ediyor. Dijital dünyaya belki de herkesten daha fazla hakim olan bu teknolojik Z kuşağına sosyal medya ile en erken şekilde ulaşarak satın alma davranışlarını ve markaya duyduğu merakı önemli ölçüde etkileyebiliriz.“ ifadelerini kullandı.

 

Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir